#سلبریتی_های_اینترنتی پدیده ای نوظهور هستند که در طی سال های اخیر به یکی از جنجالی ترین پرونده های رسانه ها تبدیل شده اند. رفتارهای سلبریتی ها نه تنها در #ایران بلکه در #جهان، پر بازدیدترین اخبار را به خود اختصاص می دهد و همین موضوع در بزنگاه های حساس، برای ملت ها و حکومت ها چالش ایجاد می کند. خاستگاه مفهوم «سلبریتی» کجاست؟ آیا همه سلبریتی ها مثل یکدیگر هستند؟ چگونه یک سلبریتی در خدمت گروه های #سیاسی در می آید؟ سلبریتی ها چه اهدافی دارند و چه منافع و یا آسیب هایی از ناحیه فعالیت های آن ها برای #جامعه قابل تصور است؟ کتاب «سلبریتی های اینترنتی» نوشته #کریستال_آبیدین به یک بررسی اجمالی علمی روی این #پدیده اجتماعی پرداخته و ابعاد مختلف آن را بررسی کرده است. #سلبریتی_ها افرادی هستند که #رسانه بنا به علتی روی فعالیت های #هنری، #ورزشی، #ادبی آن ها مانور داده و حالا با ظهور #شبکه_های_اجتماعی هر کدام از آن ها رسانه ای شخصی برای خود دارند و از طریق آن در هر موضوع مرتبط و غیر مرتبطی اظهار موضع می کنند. موضع گیری این چهره ها به خصوص در جریانات سیاسی مهم کشور همچون #انتخابات بیش از پیش می شود که گاه به سود جامعه است و گاه به قیمت گزافی برای مردم و دولت ها تمام می شود. این مسأله آنقدر جدی است که دولت های فتنه برانگیز برای برهم زدن امنیت فکری مردم یک کشور، گاه حاضر می شوند به جای صرف هزینه در کانال های تبلیغاتی خود، روی یک #سلبریتی سرمایه گذاری کنند تا ذهن میلیون ها طرفدار او را با جملات انتقادی کوتاه آن #بازیگر، #ورزشکار، #خواننده یا #نویسنده، نسبت به موضوعی خاص دچار شبهه کنند. ? این کتاب خوب را #احسان_شاه_قاسمی ترجمه کرده و انتشارات #سوره_مهر آن را به تازگی روانه بازار نشر کرده است.
معرفی کتاب : سلبریتی های اینترنتی
آخرین نظرات